dinsdag 31 mei 2016

Met welke kleuren maak je geel

Haal nog meer uit je geld. Doe mee en profiteer nu nog van deze mooie deal! Ruime collectie stalen en zilveren sieraden voor het hele gezin. Vanuit de westerse Middeleeuwen werd geel gezien als de kleur van de haat.


Met welke kleuren maak je geel

Geel wordt veelal ervaren als zonnig en vrolijk in puur geel tot donkergeel. Bij geelzucht wordt geel echter gezien als ongezond. De negatieve bijklank van geel komt ook voor in de zegswijze zich groen en geel ergeren. Als je je kleurenwiel als driehoek bekijkt met geel , magenta en cyaan in de drie hoeken, dan kun je om heldere kleuren te maken gewoon alle kleuren mengen aan één van de zijden van de driehoek. Je kunt bijvoorbeeld magenta mengen met oranje of geel om rood te maken, rood mengen met transparant geel om oranje te maken of oranje mengen met rood om oranjerood te maken.


Als je daarmee gaat mengen zul je sommige felle kleuren niet kunnen maken, maar je hebt die toch vrijwel nooit nodig. Mocht je ze dan tóch een keer nodig hebben, dan weet je nu dus met welke kleuren je ze wél kunt maken. Als je primair geel en magenta mengt, dan kun je alle kleuren die tussen geel en magenta in liggen.


Met welke kleuren maak je geel

Welke kleur geel kies je dan? Toen ik zei dat er ook voor jou een ‘ geel ’ is, bedoelde ik meer dat er voor iedereen een tint geel is die je goed staat. Citroengeel is bijvoorbeeld een koele kleur geel. Mosterd- en okergeel zijn warme tinten geel.


Om bepaalde kleuren te krijgen, moet je vaak verschillende kleuren door elkaar mengen. Meng alles goed door elkaar. Als je met verf de primaire kleuren in verhouding gaat mengen, dan krijg je zwart. De verhouding van de verf bepaalt in dit geval welke kleur je uiteindelijk gaat krijgen. Dit betekent dat je als kunstenaar wel degelijk de controle hebt over welke kleur verf je wilt gaan mengen.


Dus een riem, tas, armban horloge of schoeisel. Een heel klein geel accentje in een ketting of oorbel kan ook leuk en handig zijn om het geel te herhalen. Zo maak je een verbinding met het geel van de andere gele accessoires. In de schilderkunst worden gouden en zilveren voorwerpen gesuggereerd met de bestaande kleuren die voortkomen uit de basis kleuren.


Je krijgt dan de tint tussen geel en oranje zoals in de afbeelding. Vor het gemak werk je handiger met een RGB led (strip) welke elke waarneembare kleur kan maken maar met. De eerste en eenvoudigste manier om bruin te maken is door alle primaire kleuren samen te voegen. Dat betekent dat je met een paletmes blauw, geel en rood mengt tot je een modderige kleur krijgt. Als je gaat werken met kleuren , kom je soms kreten tegen als petrol of aqua.


Met welke kleuren maak je geel

Met deze kleuren combineer je geel in je interieur. Het is handig om ook zwart en wit te hebben. Het eerste wat ik deed toen ik in mijn studentenkamer trok, is de muur geel schilderen – en dat is ook meteen de beste interieurkeuze die ik ooit heb gemaakt.


Dus als je verf hebt die bepaalde kegeltjes bereiken, kun je er niet een andere kleur bij mengen en dan méér kegeltjes bereiken - alleen minder. Vandaag gaan we een kleuren studie doen! Vaak hoor ik van mensen, hoe mix ik die kleur ? Ik ga jullie vandaag de primaire kleuren uitleggen, hoe je pastel kleuren maakt en meer. Mocht ik iets fout hebben, ik doe het uit mijn geheugen van mijn 2e leerjaar op school en dit is gewoon hoe ik mijn kleuren mix om te verven en.


Met welke kleuren maak je geel

Je ziet hoe je met drie primaire kleuren alle kleuren kunt maken. Van jongsafaan hebben wij geleerd dat je met roo blauw en geel alle kleuren kunt mengen, maar in de praktijk valt dat tegen. Om bruin te krijgen is het belangrijk dat je complementaire kleuren met elkaar mengt.


Ben even creatief bezig en moet dit weten : ). Maak groen door blauw en geel te mixen. Het beste is om van geel en blauw evenveel te gebruiken, zodat je een goede standaardgroen krijgt. Als je te veel groen gebruikt wordt de kleur te donker, en wanneer je te veel geel gebruikt wordt de kleur te licht. Voeg steeds een beetje rood toe om naar.


Wanneer je groen hebt kun je deze mixen met rood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts