vrijdag 1 maart 2019

Tuintafel lakken

Scherpste prijs van NL, Kijk snel. Alles uit voorraad leverbaar en gratis thuisbezorgd. Altijd de laagste prijsgarantie. Bezoek ons in Amersfoort of Almelo of bestel online!


Tuintafels online bij LIDL. De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs.

Bekijk ons gehele tuinmeubelen assortiment online. Alle soorten en kleuren Voor uur bestel morgen in huis! Maar een tafel is natuurlijk een gebruiksvoorwerp, welke na een tijdje er minder mooi uit gaat zien. Met name om deze reden knappen veel mensen om de zoveel jaar hun houten tafel op.


Het onderhoud bestaat in de meeste gevallen uit de tafel schuren en lakken. In deze blog wordt met name aandacht besteed aan de eerste stap, het schuren van een tafel. Dat is echter nog niet alles.


Aan een tuintafel wordt er uiteraard ook gegeten en gedronken.

Dit kan er voor zorgen dat er kringen of krassen ontstaan. Om er zeker van te kunnen zijn dat hij de authentieke uitstraling zo lang mogelijk weet vast te houden kan je ervoor kiezen om ‘m te schuren en te lakken. Tijd om mijn houten tuinmeubelset uit de schuur te halen en op het terras te zetten. Maar na drie jaar blijken de tuinstoelen en tuintafel toch wat vaal en lelijk te worden en begint het hout zelfs op een paar plaatsen wat te splijten, barsten en buigen. Hoog tijd om de tuinmeubelen te behandelen.


Parketlak zou ik niet nemen. Door het zweet van je handen wordt dit een zachtere laag en schuif je dit er weer af met je nagels. Kan natuurlijk ook zijn dat de onderlaag na keer schuren en lakken nog steeds vettig was. Wel goed is polyurethaanlak en het beste vind ik Glitsa.


Deze lak is wat krasbestendiger dan de pu-lak en vergeelt ook minder. Dit is een standaard zijdeglans lak die maal aangebracht word. Als de tafel gelakt is geeft dit een licht glanzende laag. Het lakken sluit het hout af en als er iets op gemorst word dan kan dit makkelijk met een vochtige doek worden weggehaald. Ik heb een salontafel waarop van die witte kringen zitten.


Nu wil ik die tafel eigenlijk wegdoen, maar dat wil mijn man niet, dus wordt het schuren en opnieuw lakken denk ik. Welke lak kan ik hiervoor het beste gebruiken zodat ik niet weer opnieuw kringen krijg? En is het dan schuren, lakken , schuren lakken ?

Soms kan het zijn dat de tafel altijd is behandeld geweest met een siliconen houdend middel. Zoals pledge bijvoorbeel in dat geval is ook het overnieuw lakken van het hout een probleem. Het beste is om overnieuw de tafel goed te schuren en overnieuw behandelen met olie. Daarna kun je beginnen met lakken. Roer de lak goed door met een roerhoutje en giet wat in het verfbakje.


Houd dezelfde werkwijze aan als bij de grondverf. Sommige kleuren hebben een tweede laklaag nodig voor een mooie egale kleur. De eerste laag is overschilderbaar na uur. Lees over zowel positieve als negatieve eigenschappen en wanneer kies je voor welk afwerk product.


Hier vindt u informatie over hoe u het beste uw teak tafel kunt onderhouden. Koop nu tuintafels voor uw huis. Onderhoud uw houten tuinmeubelen met Golden Care producten. Als je je tuinhout wilt beschermen tegen weersinvloeden is beitsen de beste optie. Houten objecten in de tuin zoals schuttingen, vlonders of.


Laat uw tuinmeubelen stralen door het juiste onderhoud. Bekijk de producten online of kom voor advies naar onze showroom te Veghel. Zie hier het gebruik en het aanbrengen van Glitsa trappenlak. Uiteindelijk heb ik lagen lak aangebracht zowel met kwast als roller. Conclusie: Zeer goede, robuuste fijne lak!


Sneldrogende kleurloze zijdeglanzende waterverdunbare lak Stroef, slijt- en krasvast, water afstotend. Tafel staat het eerste jaar buiten en in het begin bleven regendruppels duidelijk op de tafel liggen. Nu (juli) constateer ik dat de regendruppels niet meer blijven liggen en het lijkt erop dat regenwater iets in de tafel trekt.


Een tuintafel met een blad van graniet is zwaar maar daardoor erg solide. Als je natuurlijke materialen goed onderhoudt, worden ze op een mooie manier oud zodat je er jarenlang plezier van kunt hebben. Een stukje lichter, maar net zo mooi als natuursteen, is een tuintafel met een blad van spraystone. Heb mij net aangemeld en weet dus ook niet zeker of ik mijn vraag op de juiste plaats stel.


Ik wil mijn eiken tafel schuren en opnieuw lakken. Er zijn een- en tweecomponentensystemen, die gemeen hebben dat ze een keiharde en slijtvaste laag opleveren. U kunt de verschillende soorten niet op elkaar gebruiken, zodat u voor het opnieuw lakken van het parket precies moet weten welke afwerklaag er eerder op is gezet. Eikenhout behandelen zodat het licht blijft, maar wel beschermd is tegen vocht en vuil.


Wij leggen uit hoe onbehandeld eiken het beste afgewerkt kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts